Flere nyhedsbreve
I stedet for kun at sende et generelt nyhedsbrev, anbefaler jeg, at du sender flere nyhedsbreve til forskellige målgrupper.
- Barn
- Ung
- Koncerter
- Foredrag
- Gravsted og kirkegård
- Nyt
Det kaldes også for segmentering. Det betyder bare, at opdele i grupper. Eller at sende et budskab til en specificeret målgruppe.
Med mailchimp er det meget let at dele sin liste med nyhedsbrevsmodtagere op i grupper (segmenter).
Skriv noget relevant – tænk i grupper
Email marketing segmentering er kunsten at tænke i grupper. Du skal indse, at dine modtagere har forskellige behov og interesser.
Når dine modtagere er så forskellige, så skal du ikke behandle dem ens. Det du skriver skal være relevant og gerne personligt. Start med navn.
Løsningen ar at opdele din e-mail liste i grupper, der er ens (lad os kalde dem segmenter).
Nu kan vi nærme os hvert e-mail-segment på en måde, der passer til dem.
Eksempel: Et forsikringsselskab, for eksempel, vil sende mange forskellige emails, der er baseret på alder, familie sammensætning og bil ejerskab. Hver gruppe fortjener en mail med korrekt indhold og tilbud. Du behøver ikke at tale om bilforsikring, hvis du ikke ejer en bil.
Det er hvad grundlæggende segmentering giver dig mulighed for at gøre, så længe du har de identificerede grupper. Du skal altså øve dig i at se grupperne.
Eksempel på nyhedsbrev
Eksempel på nyhedsbrev tilmelding Risskov kirke
Eksempel på nyhedsbrev fra Øster Hassing – Gåser sogn
Tilmelding og eksempel på nyhedsbrev
Pop up formular
Pop up formularer – der hvor de er mest interesseret. De har brugt tid på at læse siden, og nu er ved at forlade den.
Pingback: Nyhedsbrev fra kirken
Pingback: Nyhedsbrev fra kirken - Via Media