TAGENSBO-KIRKES-NYHEDSBREV-201810-oktober-pdf-image-595x700

Nyhedsbrev fra kirken

Nyhedsbrev fra kirken

TAGENSBO-KIRKES-NYHEDSBREV
TAGENSBO-KIRKES-NYHEDSBREV

Nyhedsbrev fra kirken med mail er en vigtig mulighed. Det er stort set gratis. Det kan gøres meget målrettet. Den der interesserer sig for koncerter, kan få en mail om nye koncerttilbud. Og den der er interesseret i foredrag, kan få information om nye spændende foredrag.

Tilmelding

Tilmeldingsformular

På hjemmesiden kan der være en formular – helst flere, hvor interesserede kan bestille et nyhedsbrev.  På hjemmesiden kan man skrive sit navn og e-mail adresse og tilmelde sig. Der bliver automatisk sendt en mail til personen. Modtageren kan nu bekræfte sin mailadresse ved at svare på mailen. Med denne metode sikrer man sig, at der en en gyldig accept i henhold til Persondataforordningen GDPR.

Tilmelding i forbindelse med et møde eller gudstjeneste

Det er ganske enkelt. Send et stykke papir rundt, hvor interesserede kan skrive deres navn og e-mail adresse. Senere skal du selv skrive data manuelt ind i nyhedsbrevssystemet. Fra systemet bliver der sendt en mail til modtageren. Modtageren bekræfter, at vil abonnere på nyhedsbrevet. Så er dokumentationen i orden.

Regler for nyhedsbreve

Persondataforordningen GDPR har indskærpet reglerne for behandling af persondata.

Software til udsendelse af nyhedsbreve

ChurchDesk har et indbygget system til opsætning og udsendelse nyhedsbreve.

DKMs hjemmesidesystem anvender Mailchimp.

Flere nyhedsbreve

I stedet for at kun at sende et generelt nyhedsbrev, anbefaler jeg, at du sender flere nyhedsbreve til forkellige målgrupper.
Nyhedsbreve målrettet grupper

  • Barn
  • Ung
  • Koncerter
  • Foredrag
  • Gravsted og kirkegård
  • Nyt

Det kaldes også for segmentering. Det betyder bare, at opdele i grupper. Eller at sende et budskab til en specificeret målgruppe.

Med mailchimp er det meget let at dele sin liste med nyhedsbrevsmodtagere op i grupper (segmenter).

Skriv noget relevant – tænk i grupper

Email marketing segmentering er kunsten at tænke i grupper. Du skal indse, at dine modtagere har forskellige behov og interesser.

Når dine modtagere er så forskellige, så skal du ikke behandle dem ens. Det du skriver skal være relevant og gerne personligt. Start med navn.

Løsningen deler din email liste i grupper, der er ens (lad os kalde dem segmenter).

Nu kan vi nærme os hvert e-mail-segment på en måde, der passer til dem.

Eksempel: Et forsikringsselskab, for eksempel, vil sende mange forskellige emails, der  er baseret på alder, familie sammensætning og bil ejerskab. Hver gruppe fortjener en mail med korrekt indhold og tilbud. Du behøver ikke at tale om bilforsikring, hvis du ikke ejer en bil.

Det er hvad grundlæggende segmentering giver dig mulighed for at gøre, så længe du har de identificerede grupper. Du skal altså øve dig i at se grupperne.

Eksempel på nyhedsbrev tilmelding Risskov kirke 

Eksempel på nyhedsbrev fra Øster Hassing – Gåser sogn

Tilmelding og eksempel på nyhedsbrev 

Pop up formular

Pop up formularer – der hvor de er mest interesseret. De har brugt tid på at læse siden, og nu er ved at forlade den.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Call Now Button Scroll til toppen