Levende gudstjenester – live streaming

Da kirkerne var helt lukkede i 100 dage i Coraforåret sendte 500 kirker live streaming af gudstjenester.

Det var meget imponerende al den stund, at de fleste ikke havde prøvet det før. Folk som var uddannede i teologi filmede, klippede og redigerede på livet løst.

I første omgang i en tom kirke med en smartphone og udsendt på Facebook og You Tube.

Responsen var god. Mange nye deltagere og ofte flere end til almindelige gudstjenester !

Stopper det hele nu?

Men hvad nu, hvor Google (You Tube) stopper festen og fjerner al dansk musik fra deres platforme, fordi de ikke vil betale kunstnerne via Koda. Sagen er endnu ikke afsluttet . Der forhandles Koda status på YouTube konflikten

Professionelle videofolk anbefaler kirkerne at få deres egne servere, hvor de kan lægge deres egne optagelser og ikke afgive rettigheder til de sociale medier, hvor man betaler ved at udlevere sine data.
Spørgsmål: Må man vise gudstjenedeltagere i hele verden for GDPR? Samtykkeerklæringer. Video i en fyldt kirke.

Historien om 100 dage og 500 online kirker

  • Overblik – 500 kirker . Link

—————————

Påske

For børn

YouTube fjerner dansk musik – også gudstjeneste videoer. Eksempel Thomas Kingos kirke

YouTube lukker for dansk musik og online gudstjenester

WEBINAR

  1. WEBINAR Fra håndholdt mobil til mere permanente professionelle løsninger.  Undgå at være i lommen på YouTube og Facebook.
  2. Live streaming eller video?
  3. Live streaming (Sicom).  Sognepræst Ulrik Andersen foretrækker live streaming fremfor video. Det er mere nærværende.
    Se video interview her
  4. Video Provst Keld Hansen lavede videoer i nedlukningstiden. Nu samarbejder han med flere provstier i Fyens Stift. De er gået sammen om en platform og laver kursus sidst i august, hvortil alle interesserede i stiftet er inviteret. Dreambroker video løsning

5. Se eksempler på virksomheder, der leverer professionelle løsninger

VIDEREUDVIKLING EFTER CORONA-TIDEN. Konklusioner, hvor live streaming og video gennemtænkes og bliver til nye kommunikationsstrategier og veje.

[wpmfpdf id=”30227″ embed=”1″ target=””]

Copyright Kristeligt Dagblad

Scroll to Top